6.9.10

Voorpagina voor dummies

Ik was eigenlijk van plan om een voorpagina van een échte krant te reviewen met uitleg, zodat degenen onder ons die de voorpagina niet begrijpen het ook eens snappen.
Maar het mooie is dat ik hem nu zelf niet eens snap.. of misschien wil mijn bovenbewustzijn het gewoon niet snappen. Dat hele cda-gedoe is ook onbegrijpelijk, zelfs met prachtige biffyclyro muziekjes op. Mocht iemand het toch erg interessant vinden om de voorpagina van de trouw te lezen, pak de krant en ga 'm lezen en nu ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Die hele cda-fractie gaat toch wel kapot, of ze er nu nog hun best voor doen of niet. Heeee nu heb ik hem toch nog voor dummies uitgelegd. Best denigrerend eigenlijk, voor dummies. Mocht je dan zo'n boek kopen ben je gelijk een dummie. 


Joh dat is een actie voor de albertheijn, in plaats van beesies, wuppies of welpies gewoon dummies! kleine gevlekte dropachtige beestjes, waar je die boeken voor moet kopen, dan gaat de boekenmarkt omhoog en trekt de economie weer een stukje aan. Economen uit het buitenland zullen denken dat Nederland ineens finaal slim wil gaan worden. Misshcien moet ik maar eens grammatica voor computers gaan kopen, terwijl ik dit zit te typen krijg ik onder elk, elk elk elk woord rooie puntjes.Niet dat het me ook eigenlijk iets uitmaakt maar ik heb toch liever wel een hoogopgeleide laptop. Onder hoogopgeleid versta ik dus ook de beheersing van grammatica.




 DUMMIES DIE DUS NIET KUNNEN SPELLEN ZIJN NIET HOOGOPGELEID. (logisch)
zoek maar eens op google naar "voor dummies"
je zult niet geloven dat er zulke informatie gedrukt wordt!


een paar voorbeelden zijn:
reclame voor dummies
fitnessbal voor dummies
in vorm met gewichten voor dummies
nederlandse letterkunde voor dummies (zie het bovenstaande
de feestdagen overleven voor dummies
relationships voor dummies
verkopen voor dummies
angst overwinnen voor dummies
dienen voor dummies


maar ook, wel dingen die bijvoorbeeld een vrij normaal doorsnee persoon zoals ik nog niet kan:
project management
tarot
puppys voor dummies
Sake voor dummies 
windows vista voor dummies 
astrologie voor dummies
en last but nog least
de alleroudste "voor dummies" waarschijnlijk, 
zagen voor dummies.


laten we allen hopen hier iets van geleerd te hebben.
ik namelijk wel, de voor dummies boeken moeten óf serieuze onderwerpen gaan beschrijven óf álles kwats laten zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten