6.9.10

Dat je nooit meer wakker wordt



Dat ik teveel films kijk, is een feit. Maar dat ik door bepaalde films af en toe ben gaan twijfelen over de echtheid van realiteit en de nepheid van bullshit, is toch wel bijzonder. Ik ben namelijk toch wel iemand die films ziet als nonsense (lees niet documentaires of waargebeurde verhalen, daar trap ik toch altijd wel in). Voor horrors ben ik niet bang, en bij actiefilms val ik in slaap. 


Maar dudes, mijn dromen zijn de laatste tijd wel ernstig realistisch. Opzich vind ik het best wel vetcool, maar zou dit echt het gevolg zijn van het kijken van de ''slimme films'' (lees; coole films met leonardo dicaprio).. 
Meestal kan ik dromen zo navertellen, behalve dan waar ze beginnen (wat ook te verklaren is, volgens domkop (=Dom Cobb (inception), niet grappig?) begint je droom altijd ergens in het 'midden'. Wat ook wel vetcool is, is dat ik in mijn dromen soms echt onmogelijke dingen doe en onmogelijke mensen tegenkom. 

Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik in een soort Saw-situatie terecht kwam (verschrikkelijke films, Saw 1 was echt een hype, maar de rest van de series vond ik echt om bij te snurken). Ik mijn god niet wat ik moest doen, en het eerste wat ik deed was mijn ipod pakken en twitter raadplegen (verbazend realistisch detail trouwens). Het mooie was, mijn ''Hey, ik zit in de shit, weet iemand wat ik moet doen? #durftevragen'' tweet werd nog beantwoord ook. Dat heeft waarschijnlijk mijn leven gered, want ik wist me uit de situatie te redden. Kalm blijven en slim handelen was de oplossing, ik mocht natuurlijk niet sterven in mijn droom. Nee, dat was ik sowieso niet van plan; sterven in je droom = sterven in realiteit (Inception, maar ook een beetje Freddy Krueger-effect). 

Wat wel vreemd was, was dat ik in de shit zat met 2 mensen die ik ken (lees: die ik absoluut niet mag). Hoe het met hun is afgelopen weet ik niet, ik heb ze in ieder geval niet geholpen.. is dat slecht voor mijn karma? Sommigen beweren dat dromen een soort les voor je zijn, of dat ze iets zeggen over hoe jij echt bent.. Laat ik me daarin maar niet verdiepen, ik hoop namelijk dat ik in reallife nooit in een van mijn droom-situaties terecht kom (dan ga ik me toch wel echt afvragen wát ik precies fout heb gedaan). Of misschien vinden mijn dromen wel dat ik een sterk persoon ben en dat ik in mijn eentje moeilijke situaties wel aan kan =D? niet..? 

Ach.. dromen blijven mij altijd fascineren. Kan er uren over kwatsen, ookal vind jij dat niet interressant.

Oh, wat ook nog zou kunnen zijn: Ik ben een misdadiger, ik zit vast voor het lokken van mensen in Saw-situaties en ik zit gevangen op Shutter Island. Het leven dat ik nu leid is nep, ze hebben met mijn hersenen geknoeid en ik denk dat ik in tilburg woon. Maar in werkelijkheid ben ik een gestoorde patient, die middels dromen erachter moet zien te komen wat ie heeft misdaan.

Maar dat is vast niet zo =D... toch..?

ach, het maakt allemaal ook niet uit
conclusie: ik moet minder films kijken #dôh


Ik ben trouwens wel wakker nu, en ik moet zo naar school. 
Was ik maar blijven slapen, dan was ik vast veel spannendere dingen aan het doen.




JE WEKKER = EEN VERVELENDE ANTI-CLIMAX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten