6.9.10

New Media?

Blogs horen vermakelijk en informatief te zijn. Als je daar net zin in hebt, jammer dan. Dit wordt namelijk een blog met een mening die allaaaaang bekend is en waarvan ook jíj chagerijnig wordt. Maar je kan het ook maatschappijkritisch noemen.

Ik heb me zojuist voor de zoveelste keer geërgerd aan het allerstandaardst msn-gesprek. (Hoi, heey, hoe ist?, goed, met jou? ja ook. oke mooi. ja.) En ga me nou niet vertellen dat jij die niet wekelijks hebt. Dat heb je wel. Sowieso, ''hoe ist?'', is dat een gemeende vraag? Wil diegene serieus echt weten hoe het met die andere gaat? Hoe hij/zij/het zich voelt? Voor de grap zou je gewoon een keer moeten zeggen. ''Ja kut, ik voel me echt verschrikkelijk. Mijn ma haat me, mijn pa haat me, mijn hond ligt op sterven, ik ben ongenezelijk ziek. Het gaat slecht op school, ga waarschijnlijk niet over. Ik ga waarschijnlijk ook verhuizen, naar het buitenland. Een land zonder stroom. Ik huil mezelf iedere nacht in slaap...'' Waarschijnlijk denkt de vrager dan: ''ik hoef je shit niet aan te horen.'' Maar goed, hij/zij/het vroeg het toch? Oke, ik geef toe. Soms begin ik zelf zo'n gesprek (en denk ik vervolgens ''had ik beter niet moeten doen''). Maar dat doe ik meestal om te controleren of die persoon mij nog steeds mag, me niet negeert etc. (klein minderwaardigheidscomplex) De meeste msn-gesprekken, zijn kwatsgesprekken. Totaal niks. Je wordt er niet wijzer van, je wordt er niet gelukkiger van en als je zo graag populair wil doen: ga sims 2 spelen!

oef, dat moest ik even kwijt.

Over hyves zal ik voorlopig maar geen klaagblog maken. Dat doe ik je niet aan. Haha, het fenomeen hyves.. het fenomeen dat de betekenis van ''respect'' heeft doen vervagen.  (Ja, ik heb hyves. Maar ik gebruik het wel verstandig en met mate)

En Twitter,
Twitter is anders (ja ik ga dit meteen wel met hoofdletter typen)
Twitter heeft vaak wél inhoud en
Twitter wordt over het algemeen gebruik door 2 bevolkingsgroepen
Hoger opgeleiden en getinte jongeren met een blackberry (ik heb geen blackberry)

Kortom, ga weer eens ouderwets bij elkaar op de koffie. Of desnoods op de pizza (al typende deze blog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten