5.9.10

A cause des ... ?

oui oui à cause des garcons. Mais wat is er door de jongens gebeurd.. en welke jongens?
 laten we dit filmpje van yelle eens goed gaan bestuderen om achter die belangrijke levensvragen te komen.

Yelle - a cause des garcons (denk terwijl je de tekst tussen ""'s leest dat je een gozerrr met een lekkerrre errrrr hoorrrrt prrraten, maakt alles een stuk interrresanterrrrrrr)
 "nou zoals je kunt horen, echte franse dancemusic. De dansbewegingen die de gozerrrs maken zijn geïnspireert door een zeer gerespecteerd en beroemd ballet, het zwanenmeer, kijk maar eens naar die prachtige soepele armbewegingen die zij trachtten op een geslaagde wijze uit te voeren." Iedereen denkt nu dat zij het zelf zoveel beter zouden hebben kunnen doen. (4 volle werkwoorden achter elkaar.. record?) De musici die dit kunstwerk in elkaar gezet hebben, hebben zichzelf aan het eind van het kwartiertje werk wat ze eraan besteed hebben zichzelf en elkaar (om niet asociaal over te komen) een klopje op de schouder gegeven hebben. Als je eraan denkt hoe asociaal die franse gozerrrs soms kunnen zijn is dat best bewonderenswaardig. Ofja dat asociale dat hoor ik dan ook alleen maar van toeristen waarvan het echt vanaf spat dat ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in die hele eiffeltoren of de trappen van Cannes, het enige dat ze willen zijn foto's die ze later thuis aan hun "vrienden" kunnen laten zien en zeggen: Jongens, we hebben toch zo'n goeie tijd gehad daar. De cultuur gesnoven enzo je kent het wel, Oh kijk een foto van mij en de mona lisa in die kerk onder de eiffeltoren, ik vind het zo'n mooie foto (en dan kijken ze toch alleen naar hetgeen wat waarschijnlijk het grootste gedeelte van de foto vult. Hun eigen gezicht) wat dat betrefd zijn de supertoeristen zelf egocentrisch.


Hmm.. nu ik er zo over nadenk.. ik vind het ook leuk om eens leuk op de foto te staan. Oh god ik ben ook een asociale, egocentrische supertoerist!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten