6.5.12

Nog 13 en 12 dagen



Nog 12 dagen,
Vandaag heb ik de rest van het onderwerp Vietnam bestudeerd en samenvattingen gemaakt van het hele boek. Onder ’t genot van een grote kom rijst heb ik geprobeerd me een beetje in te leven in de situatie. Stel ik was een communistische conimex-boer in noord Vietnam met vrouw en kinderen, zou ik dan opgewassen zijn tegen bommen en granaten? Nee, natuurlijk niet, en dus ga ik andere manieren verzinnen om degenen die zoveel bommen en granaten werpen een hak te zetten. Ik ga ze stiekem aanvallen, vanuit ’t donkere bos dat ik op m’n duimpje ken maar die kapitalistische slungels uit Saigon niet. Alles vanuit zo’n perspectief gaan bekijken vergt tijd, maar het werkt wel goed. 

Nog 13 dagen,
Vandaag is het Koninginnedag. Een aantal collega’s zal vandaag waarschijnlijk wel met een kop koffie naast hun boeken zijn blijven zitten, dat gold echter niet voor mij. Na een rondje door de Eindhovense binnenstad, waarbij ik gek genoeg nauwelijks collega-examinandi tegenkwam (wel overal harde muziek ende bier) en een rondje over de inmiddels verlaten rommelmarkt (waar je blijkbaar alles gratis kon meenemen) kom ik op een tof technofeest ineens een -bijna- oud docent van me tegen. Blikken van geveinsde gêne werden uitgewisseld en goedlachs kwam de docent me nog even de hand schudden. De relatie tussen leraar en leerling is dus aan verandering onderhevig gedurende je schoolcarrière, mits je ook bereid bent je eigen attitude aan te passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten