3.12.10

ik ben 100 kilo afgevallen.

Wat een opluchting dames en heren, wat een heerlijke afvalrace was het toch weer. U raadt het zeker al, de proefwerkweek is afgelopen, er zijn tot nu toe geen doden gevallen en de economie is weer stabiel. Nee echt, het is zo alsof er een aantal kilo's van m'n schouders zijn afgevallen, nu denkt u: nee toch!? geen dure kilo's he? En zijn de kilo's wel van die gast van de markt die algemeen bekend is en bijna het gezicht van nederland heeft en roept: " 3 kilo 'n euro!!" Bij deze woorden heb ik geen ijsbaan, oliebollen of nostalgische kermis meer nodig. Alle geschiedenis van Nederland zit 'm gewoon in dat simpele marktkoopmansgezegde: zoveel kilo 'n euro! Het "gerucht" dat wij krenterig en gierig zijn.. In Belgie zijn dit de lokkers bijvoorbeeld: 1 halen 3 betalen! En dan reageert men net zo als wij, men rent naar de marktman en roept: JA HIER, ikkee! Als een klein kind met Sinterklaas. Kinderen met Sinterklaas eten gemiddeld ook veel meer mandarijntjes dan in de rest van het jaar. Misschien slaat die 3 kilo 'n euro dan terug op mandarijntjes en zijn die gewoon veel goedkoper in de herfst?

 In ieder geval is het zo dat de markt met zijn dampende mensen en ijskoude fruit me erg nostalgisch stemt. Vroeger was er ook al markt, riepen mensen ook al hun longen uit hun lijf terwijl de lucht die ze uitademden gelijk condenseerde en kleine ijskristallen voortbracht. Over ijskristallen gesproken, de eerste film van Barbie, dat was de notenkraker, die had ook iets met kerstmis en ijsprinsesjes te maken. Waarom in hemelsnaam dan die bloemen en appels en groene bomen?! Leeft barbie in een heel andere wereld dan wij waarin ze in de winter 't warm en zonnig hebben en in de zomer lekker met uggss... zucht... rondlopen. En dan die volgende film van barbie, even serieus, een zwaan? Is het idee nu ook in u opgekomen om al die oude tekenfilms van vruuuuger nog eenmaal te bekijken, met uw oudste knuffeltje in 't handje en op een ongemakkelijke manier in de bank (ondersteboven of binnenstebuiten of achterstevoren om u even een paar ideeën van de hand te doen) Vroeger jongens, toen hadden we in zijn geheel nog geen proefwerkweken, het enige wat wij deden was tekenen, schilderen, boetseren, met boer Máarten op het land werken ( we werden gedwongen voor de ploeg te gaan staan, damn paarden zijn sterk!) maar goed, dat interesseert u waarschijnlijk vrij weinig. Alles wat ik hier neerkalk schijnt u vrij weinig te schelen, maar dat heeft compagnon @jenzel07 al uitvoerig beschreven in het vorige bericht. Oh ik ben vandaag naar de kapper geweest en ik vond de kapster die mij kniepte echt een vervelende vrouw. Niet dat ik dat mag zeggen maar ik doe het toch. Zij worden waarschijnlijk net zo getraind als de rest van al dat vuile verkopersvolk. Ja ja, ik ben nog steeds werkloos, zou eigenlijk vandaag alle winkels in het centrum gaan bombarderen met cv's en emailadressen en zeggen dat ze maar belachelijk goed moeten gaan betalen om MIJ in dienst te krijgen. 
Hmm.. eigenlijk is de spanning tot het zien van de resultaten van afgelopen week te groot, vandaar de kwatsch met kleine k. 
Oja! Ik zou God gaan spelen voor een klein virtueel homogezinnetje dat vreemdgaat en alienbaby's krijgt. 
met vriendelijke groet
Rangapanga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten